Bild hål 10 2011.jpg

"Väl värd ett besök"

Kära gäst
Vi kan erbjuda en 18-håls bana av mycket hög klass och kvalité. Hit har många av elitens stora spelare letat sig, framförallt för banans omväxlande karaktär med snabba och utmanande greener.

Icon_Sågkgreenfee.png

GREENFEE

• 1 nov - 31 mars varierar greenfee beroende på väderförhållanden och banstatus. Se särskilda anslag på hemsidan under den aktuella perioden.

• Juniorer betalar ½ greenfee om inget annat anges

• En junior kan bjuda in en juniorkompis som är medlem på annan klubb och då spelar denna kompis fritt under förutsättning att den klubb som kompisen representerar är med i "Fritt spel för juniorer". Man kan bara ta med en kompis åt gången. Gäller för alla juniorer upp till och med 21 år, med handicap 54 eller lägre och med ett fullt betalande medlemskap i någon av de klubbar i distriktet som ingår i överenskommelsen har fritt spel hos varandra alla veckodagar, under hela säsongen med obegränsat antal rundor. Med fullt betalande medlemmar avses medlemmar, som efter erlagd årsavgift, får spela obegränsat på sin hemmaklubb utan någon extra betalning eller annan begränsning.

• Gäst till medlem - Gäst som spelar med fullvärdig medlem erhåller 100 kr rabatt på gällande greenfee

• Heldagsgreenfee gäller måndag-torsdag

• 36 hål fredag-söndag samt helgdag + 300 kr

• Greenfee för 9 hål ( 1-9) kostar 350 kr och gäller måndag-torsdag samt fre-söndag efter kl 15.00.
    Övriga tider tillämpas ej 9-håls greenfee.

Utbytesklubbar

Som fullvärdig medlem i följande klubbar får du rabatt enligt nedan
Rabatten utgår på vår ordinarie greenfee utifrån den avsedda perioden, se tabell ovan.

Introduktionskort

Spelare som har introduktionskort utställda av Svenska Golfförbundet och Skånes Golfförbund eller medlemskort utställda av Golfadministratörernas Förening (GAF) eller Svenska Greenkeeperförbundet (SGA) kan erbjudas: Ett fritt spel per år.

Gäster med kort utställt av Nordisk Golf Union, NGU kan erbjudas: Ett fritt spel per år.

Spelare med ET-kategori samt svenska PGA-medlemmar med kategorierna Honorary Chairman/Member, Tournament Player, Senior Member och Club Professional samt innehavare av SGF´s hedersutmärkelser Guldklubban, Guldmärket, Silvermärket och Elitmärket erbjuds möjlighet till: Ett fritt spel per år.

För samtliga kategorier gäller:

• Föranmälan ska ske senast dagen innan aktuellt spel

• Introduktionskorten kan ej användas i samband med deltagande i tävling

• Introduktionskorten gäller inte i samband med företagsgolf eller med hotellpaket.

Policy Greenfeebiljetter

• Greenfeebiljetter som innehar ett giltigt t.o.m. datum stämplas inte om utan anses som förbrukade om giltighetstiden gått ut.

• Greenfeebiljetter med gäller t.o.m. 199…-…-… anses som förbrukade och kan inte nyttjas som betalningsmedel längre. Enligt 2§ i presentkortslagen, infaller preskription efter 10 år från den dagen då greenfeebiljetten upprättades.

• Greenfeebiljetten kan inte bytas in mot pengar/ kontanter.

• Greenfeebiljetter kan inte delas d.v.s. gälla för 9 hål ett datum och ett senare datum ytterligare 9 hål.

• En greenfeebiljett = ett spel d.v.s. har köparen erlagt ex. 500 kr för biljetten och nyttjar biljetten vid ett tillfälle då greenfeen är lägre än 500 kr så återbetalas inte mellanskillnaden. Mellanskillnaden kan inte nyttjas av annan spelare d.v.s. att en spelare får avdrag på sin greenfee.

• Två spelare på en greenfeebiljett är inte tillåtet d.v.s. 2 personer kan inte gå ut och spela en 9 håls runda på 1 st. biljett.

Sågkpeg.png

BOKNINGSREGLER

Tidsbokning gäller för samtliga tider under alla dagar i veckan.
Vad gäller vid bokning ev. avbokning mm?

Bokningsregler och Villkor på Söderåsens GK 2024 (pdf)

Sågkhink.png

DRIVINGRANGE

Vår drivingrange mäter ca 150 meter i bredd och är på längsta stället 300 meter lång.

Det finns både mattor och grästee och även en byggnad där du kan stå under tak.

Polletter säljs i shop/reception men du kan även betala med Swish och betalkort i bollautomaten.

Läs mer om vår drivingrange och Träningsstudio

SLOPE

Hand.png

LOKALA REGLER

Sågkgolfbil.png

GOLFBIL GOLFSCOOTER & VAGN

Vi erbjuder elbilar och elscootrar för uthyrning. Boka din bil på +46 42 73337 eller på mingolf.se. Körkort för personbil (behörighet B) krävs.

• Golfbil 18 hål med läkarintyg  300 kr (medlem 250 kr)

• Golfbil 36 hål med läkarintyg  450 kr (medlem 400 kr)

• Golfbil   9 hål med läkarintyg  200 kr (medlem 150 kr)

• Golfbil 18 hål utan läkarintyg   400 kr (medlem 300 kr)

• Golfbil 36 hål utan läkarintyg   600 kr (medlem 500 kr)

• Golfbil   9 hål utan läkarintyg   250 kr (medlem 200 kr)

• Golfscooter 18 hål med läkarintyg  250 kr (medlem 200 kr)

• Golfscooter 18 hål utan läkarintyg  250 kr

-  Golffordon får ej köras genom högruff och skall hållas på vägar och fairway i den mån det går.
-  Fordonen får inte köras närmare green än 15 meter eller på sluttningar till tee.
-  Föraren får absolut ej vara alkoholpåverkad och samma regler gäller som vid framförande av personbil.
-  Endast två personer per bil. Missbruk beivras!
-  Fordonen skall efter avslutad runda återlämnas på avsedd plats och tömmas på utrustning och skräp.
-  Nyckeln lämnas på överenskommet ställe.

Vi har gott om "traditionella" vagnar för uthyrning och dessa behöver normalt sett ej förbokas.
Däremot har vi begränsat antal elvagnar, bokning sker via telefon till kansliet 042-73337.

• Vagnhyra 60 kr

• Elvagnshyra 150 kr (medlem 100 kr)

Sol.png

VÄDERPROGNOS