9 SÄSONGER PÅ SÖDERÅSEN

Uppdaterat: 11 apr. 2023

Det är nu dags för mig att få prova nya utmaningar i livet och jag kommer den 11 april att jobba min sista dag på Söderåsens Golfklubb!

Våren 2014 började jag min anställning på Söderåsens Golfklubb på ett föräldrarvikariat som sedan gick över till en fast tjänst.

Jag har under de här nästan 9 åren fått vara med om en rolig resa där vi på Söderåsen har utvecklats på många olika delar i organisationen, anläggningen och såklart banan. Under de senaste åren har jag fått utveckla och driva golfklubbens shop utifrån vad medlemmar och gäster har haft för önskemål och behov. Jag har även fått vara med och aktivt jobba med våra sociala medier och den digitalisering som skett de senaste åren. Under de här åren har jag utvecklats så mycket som person och fått lära mig hur det är att jobba i en förening och inom golfen.

Söderåsens Golfklubb har en speciell plats i mitt hjärta då det var här 2003 som jag började spela golf med hjälp av Patrik Brorsson som då var tränare på klubben. Jag fastnade direkt för sporten och tyckte det var så roligt att stå och slå på Rangen och utveckla mitt spel och såklart spela på banan. Det har sedan varit många timmars träning och spel på klubben tillsammans med min pappa Per när jag var junior och nu på senare år har jag även spelat tillsammans med min man Henrik och min tvillingsyster Elin. Så tack pappa för att du introducerade mig till golfen!

Under de här 9 åren har jag hunnit med att spela en del golf och varje gång jag har kommit ut och spelat på vår bana så slår det mig varför jag gillar golfen så mycket. Det är gemenskapen tillsammans med dem du spelar med, spelet i sig och omgivningarna här på Söderåsen. Det är en speciell och varm känsla.

Jag vill avsluta med att tacka för dessa år och att vi syns säkert här ute på golfklubben men istället på Driving Rangen, i restaurangen eller på banan. Jag vill även framförallt tacka mina kollegor för många roliga stunder, minnen och er medlemmar för att jag får lära känna många av er! Jag kommer att sakna er!

Ha en fin golfsäsong!

// Anna Torshed