Golfhuvudstaden Halmstad Tour 16 juni

Rolig partävling i spelformen 2-manna scramble med mycket attraktivt prisbord. Tävlingen är en deltävling i en större tävlingsturné. Lagen på 1:a och 2:a plats kvalificerar sig till finaltävlingen i Halmstad som avgörs i september på Halmstad Golfarena & Halmstad GK.  I vinsten ingår golfspel under 2 dagar, 1 middag, underhållning samt övernattning i Halmstad. På varje deltävling står dessutom fler fina priser på spel-så som sköna golfpaket och upplevelser i Halmstad samt produkter från PING och övriga partners.

Tävlingen är öppen för golfare födda 2006 eller tidigare. Vuxen kan spela med junior, mellan 12-17 år och då gäller målsmans underskrift för medverkan. Anmälan sker då per telefon till tävlingsledningen.

Tävlingen spelas i en klass och enligt spelformen 2-manna Scramble Slagtävling - slagspel. Minimum 20 startande lag och rekommenderat max antal lag är 54 per deltävling.

• Kanonstart: 09:00

• ​Spelform: 2-manna scramble, slagtävling

• Startavgift 200 kr /spelare

• Tävlingsgreenfee: 400 kr/ spelare

• Gemensam samling på speldag sker: 45 minuter före start

Alla lagmedlemmar måste vara aktiva medlemmar i en golfklubb.

Handicapgränsen är 36,0 och hcp 72 för respektive lag.

Varje lag måste välja 7 utslag från respektive spelare och resterande 4 hål är valfria. Vi tillåter spelarna att håla ut på green ( tap in) för att snabba på spelet även om den andra spelaren kan få ett lägre resultat. Självklart räknas det lägsta resultatet.

De två bästa lagen på varje kvaltävling går vidare till finalen som spelas i Halmstad 20-21 September 2024.