Golfveckan 2023

Uppdaterat: 5 juli 2023

Det börjar dra ihop sig till årets Golfvecka som äger rum mellan den 16-22 juli och vi ser fram emot en fantastisk vecka med roliga tävlingar och många deltagare.

Det finns fortfarande platser kvar i de flesta tävlingarna, så passa på och anmäl er innan de blir fulltecknade!

Under onsdagen då vi inte arrangerar någon golftävling kommer vi att inviga vår nya DiscGolf bana och självklart passar vi att köra en DiscGolf tävling (freesbeegolf) i samband med invigningen.

Genom att klicka på länken nedan kan ni ta del av information om respektive tävling och vill ni anmäla er eller få ytterligare information finns det en länk under varje anslag, där ni länkas vidare till mingolf.se Tävlingsinformation och tävlingsbestämmelser finns också på klubbens hemsida.

Inför varje tävling erhåller deltagarna en folder där det även finns information om klubbens extratävlingar, ca.tid för prisutdelning mm.

Under veckan tävlar många, vid anmälan kan man få önska tidig eller sen start, vi har däremot ingen möjlighet att tillgodose andra önskemål. Vid anmälningar till par & lagtävlingar skall samtliga deltagare anmälas vid anmälningstillfället.

Vi ser gärna att ni betalar era startavgifter och ev. tävlingsgreenfee i samband med anmälan eller i god tid före tävling, detta för att minimera samlingar i reception och kansli.

Restaurangen kommer arrangera diverse happenings där de bl.a. erbjuder en frukostbuffé för 85 kr. mellan kl.07:00-10:00 under varje tävlingsdag, en perfekt uppladdning inför tävlingsstarten. Startar ni på eftermiddagen och är sugna på att äta något i restaurangen efteråt så vill vi gärna att ni meddelar detta innan ni går ut så fixar våra duktiga krögare detta till er.

Efter att veckans sista tävling Din-X, spelats färdigt och när den fysiska prisutdelningen (ca.kl.19:00) för denna tävling är klar, avslutas golfveckan i sedvanlig ordning med musikunderhållning och samkväm på restaurangens uteservering.

Varmt Välkomna till årets Golfvecka! Läs mer om Golfveckans tävlingar här >>

//Tävlingskommittén