Juniorträning 2022

Här kan ni läsa om årets träning och hur ni anmäler er.

Årets juniorträning startar den 10 april med en Kick-off

på Söderåsen Golfklubb!

Alla juniorer är välkomna till klubben och juniorkommittén kommer att sätta upp tre stationer där man kör ett pass puttning, en chip-station och en runda frisbeegolf på korthålsbanan. Det som sticker ut här är att vi önskar att ni juniorer som kommer , gärna får lov att ta med en kompis som får prova på golf. Juniorkommittén är på plats och hjälper till, men tanken är att ni juniorer ska lära era kompisar att spela golf.

Kick-offen kommer vara mellan kl. 10-12 på Söderåsen och mer info kommer inom kort, men passa på att bjuda med era kompisar så vi får en riktigt kul dag med massor av människor på klubben.

Juniorkommittén har en efterlysning och önskan till er föräldrar samt mor- och farföräldrar. För att klubben ska kunna bedriva en fungerande juniorverksamhet och att vi ska kunna hjälpa alla barn till att få en så trivsam och bra miljö som möjligt på Söderåsen behöver vi att föräldrarna hjälper till med vad ni kan. Inga golfkunskaper krävs, utan det är endast hjälp och stöd med aktiviteter som vi skulle vilja planera och genomföra. Även någon som kan hjälpa till och svara på frågor om juniorernas tävlingar på och utanför Söderåsen samt vara tillgänglig när vi har våra egna Veckotävlingar.

Kort om träningsstarten i april:

Johan Andersson startar sina träningsgrupper måndagen den 11 april kl 17.00.

Fannie Schüler är ny golfledare (se hennes presentation nedan) för Golfkul & Golfäventyret och hon kommer hålla i träningen på måndagar från kl 17.00.

Jörgen Persson är också ny i juniorkommittén och han kommer träna svinghastighet med juniorerna på fredagar. Läs hans introduktion här nedan.

Vill du anmäla dig till årets träning kan du göra det via juniorernas egna hemsida: https://www.svenskalag.se/soderasensgk/sida/64262/traning-2022

Var du med i någon av träningsgrupperna förra året vill vi gärna att du anmäler dig i år igen så vi vet om du vill vara med.

Alla är välkomna junior till en ny säsong med träning på Söderåsens Golfklubb! Vi tar gärna emot tips, förslag, önskemål på aktiviteter, läger eller saker som juniorerna önskar göra under säsongen. Juniorkommittén önskar också att två representanter från juniorträningen är med i Juniorrådet och för juniorernas talan på JK-möten. Hör gärna av er om ni vill vara med! Ta då kontakt med Ted Roos.

Tack ni tagit är tid att och vi ser framemot en ny fantastisk säsong och med mycket golf!

Ted Roos

0735-311927