Till Söderåsens damer

Vi hade ett möte den 13 april med Peter Tublén klubbchef, Christel Andersson ordf. Damkommittén och damer från måndagen, Britta Maltesson, Monica Assarsson, Gunilla Andersson o Margareta Sprinzl.

Peter gick igenom vad en klubb står för och vad kommittéernas mål är.

Vi kom överens om att måndagens 18 hål kommer att ligga under damkommittén.

Så på måndagen har vi 18 hål damgolf med start kl. 10.00 och på tisdagen har vi 9 hål damgolf på kvällen kl. 17.30.

Fasta tider gäller för båda tillfällen men allt ska bokas via min golf.se och registreras i GIT.

På måndagen har man valt slaggolf och på tisdagen är det poängbogey.

Alla Söderåsens damer är välkomna att spela dessa dagar, där man själv bokar in sig när man vill spela.

Ansvarig för måndagen är Britta Maltesson och ansvariga för tisdagen är det Sophie Rapp o Marie Dalstrand.

Söderåsens hemsida är under uppbyggnad, men vi räknar med att all information finns där under april månad.

På hemsidan kommer allt att finnas angående damernas tävlingar och även annan info.

Vi enades även om att information till damerna ska läggas ut på hemsidan, Facebook/Instagram, nyhetsbrev och i damrummet, men samtidigt är det upp till var och en att söka information.

Samtidigt vill jag hälsa Monica Assarsson välkommen in i Damkommittén.

Vid pennan

Christel Andersson