Golfveckan 2021

Det börjar dra ihop sig till årets Golfvecka!

Vi ser fram emot en fantastisk vecka med roliga tävlingar och många deltagare.

Längre ner kan ni ta del av information om respektive tävling. Anmälan till tävlingarna görs via mingolf.se Tävlingsinformation och tävlingsbestämmelser finns också på klubbens hemsida.

När det gäller startordning har vi försökt att hitta olika lösningar för att köra ett "normalt" upplägg för veckan. Men efter noga övervägande har vi beslutat att köra löpande start på samtliga tävlingar även om de tillfälliga tävlingsbestämmelserna tillåter kanonstart. Det som hindrar oss från att köra kanonstarter på ett säkert sätt med större folksamlingar är att restriktionerna kvarstår avseende max antal personer i våra lokaler och där vi inte kan äventyra de tillstånd restaurangen har för att bedriva sin verksamhet.

Vi hoppas såklart att ni har överseende med detta.

Under veckan tävlar många, vid anmälan kan man få önska tidig eller sen start, vi har däremot ingen möjlighet att tillgodose andra önskemål. Vi ser gärna att ni betalar era startavgifter och ev. tävlingsgreenfee i samband med anmälan eller i god tid före tävling, detta för att minimera samlingar i reception och kansli.

När det gäller prisutdelningarna så kommer både fysiska och digitala äga rum under veckan. Inför varje tävling erhåller deltagarna en folder där det anges i vilken form prisutdelningen kommer ske. I dessa foldrar finns även information om tävlingen, klubbens extratävlingar mm.

Efter att veckans sista tävling Din-X, spelats färdigt och när den fysiska prisutdelningen (ca.kl.19:00) för denna tävling är klar, avslutas golfveckan i sedvanlig ordning med musikunderhållning (ni vet vilka:-)) och samkväm på restaurangens uteservering.

Vi hjälps såklart åt att hålla avstånd under kvällen!

Varmt Välkomna till årets Golfvecka!

//Tävlingskommittén